top of page

MENTALE GEZONDHEID & GEDRAG


Huidige beperkende omstandigheden vragen om een nieuwe aanpak om mentaal gezond en vitaal te blijven. Hoe ziet de toekomst van de gezondheid eruit?


Wetenschap toont aan dat een groot deel van de mentale- en fysieke ongemakken voorkomen kunnen worden. Maar hoe voorkom je dat dan?


Uit onderzoek blijkt dat leefstijl en mentale weerbaarheid, bijvoorbeeld hoe je met stress omgaat een sterke rol speelt, naast erfelijke en persoonlijke factoren.


De mate van beweging speelt tevens een rol. Uit onderzoek van TNO blijkt dat 35 tot 40 % van de werknemers 6 uur of langer zittend werk doet. Mensen die te weinig bewegen hebben een verhoogde kans op diabetes, hart- en vaatziekten, overgewicht, depressie en andere mentale ongemakken. Mentale weerbaarheid en cognitieve gedragstechnieken bieden een beschermende werking bij het ontwikkelen van mentale stoornissen en dragen bij om mentale ongemakken te beperken. Bewegingsinterventies zijn tevens effectief bevonden om de mentale gezondheid te bevorderen.

De up-to-date applicatie gericht op preventie en/of beperking van mentale aandoeningen zoals burn-out en depressieve gevoelens zijn effectief bevonden om deze gezondheidsrisico's te beperken. Eveneens worden andere andere mentale ongemakken behandeld, zoals faalangst en procrastinatie, die tevens onnodig prestaties beperken. ​​ Stressmanagement, mentale weerbaarheidstechnieken, conflicthantering, bewustwording (mindfulness) en voeding en bewegingsactiviteiten die het brein, je mentale gezondheid en tevens je fysieke gezondheid bevorderen, tot aan leefstijltoepassingen die mentale- en fysieke gezondheidsrisico's beperken. Het platform biedt alle tips, tools en tricks om gezond gedrag te stimuleren.


Let's go!

4 weergaven0 opmerkingen

Commentaires


bottom of page